김 형석

안녕하세요, 제 이름은 김형석 (Kyle Kim)이라고 합니다. 저는 초등학교 1학년 때 미국 유타 주에서 2년간 유학을 한 후 민족사관고에 국제반으로 진학했습니다. 그 후 하버드대에 진학하여 현재 정치학을 전공하고 있습니다. 저는 그루미에서 주로 대입 원서 컨설팅과 영어토론, 그리고 TOEFL이나 LSAT과 같은 시험 준비를 돕는 수업들을 진행하고 있습니다. 먼저 대입 컨설팅 경력에 대해 말씀드리자면, 저는 고등학교 시절 12개가 넘는 미국 대학에 지원하기 위해 1년 넘도록 원서를 준비해 본 경험이 있습니다. 수십 편의 에세이와 레쥬메를 각 학교에 맞춰 써 보고, 주위 선생님들과 멘토들에게 수백 번 넘게 첨삭받는 과정을 거치면서 어떤 지원서가 좋은 지원서인지 알게 되었다고 자부합니다. 좋은 지원서가 되기 위한 요건에는 여러 가지가 있지만, 그 중에서도 필수적으로 갖춰야 할 공통 요건 두 가지는 1. 지원자의 색깔을 제대로, 그러나 자연스럽게 보여주는 것과 2. 학교가 원하는 인재상을 제대로 그려내는 것이라고 생각합니다. 제 수업은 학생의 원서가 이 두 가지 요건을 갖추게 하는 것이 목표입니다. 만약 제 수업을 들으신다면, 저는 다년간 학생들과 친구들의 원서를 성공적으로 지도해 주고, 첨삭해 주고, 조언해 준 경험을 바탕으로 반드시 이 목표를 이뤄드리겠습니다. 다음으로, 저는 독보적인 영어토론 경력과 지도력이 있다고 자신합니다. 고등학교 시절부터 영어토론을 생초짜로 시작해, 영어토론에 대한 열정과 향상심만으로 다수의 영어토론 대회에서 팀 우승을 이끌고 개인 스피커 상을 휩쓸었었으며, 졸업 전에는 2013년 터키에서 열린 세계고등학생 토론대회 (WSDC)에는 한국 대표로 선발되기도 했습니다. 뿐만 아니라, 영어토론부의 캡틴을 맡으면서 부원들을 지도해 본 경험과 그 외 수많은 학생들 – 대부분은 살면서 한 번도 토론을 접해보지 못한 친구들 – 에게 영어토론을 가르쳐 본 경험도 있습니다. 때문에 전 단지 영어토론에 익숙한 게 아니라, 영어토론을 어떤 식으로 지도해야 하는지에 대한 이해가 풍부하다고 생각합니다. 수업 방식에 대해 간략히 말씀드리자면, 3:3 토론을 기본으로 하는 British Parliamentary 방식을 채택하여 다양한 주제에 대한 케이스 준비, 스피치 연습, 실제 토론 진행, 피드백, 대회 참가 등을 진행할 것입니다. 팀으로 인원수가 갖춰지면 3:3 위주로, 그렇지 않으면 저와 1:1, 1:2, 1:3 토론을 진행하는 것도 얼마든지 가능합니다. 단시간에 다양한 주제에 대해 유연하게 사고하고, 논리적이고 조리 있게 주장을 펼치며, 날카로운 비판을 제기하고, 성실하게 공부하고 조사하고, 자신감 있게 연설할 수 있도록 하는 영어토론은 그야말로 다양한 능력을 압축적으로 키워주는 최고의 활동이라고 할 수 있습니다. 현재도 하버드대 영어토론부의 일원으로 활동 중인 저는 누구보다 영어토론을 순수하게 좋아하는 사람입니다. 때문에 저는 영어토론의 목적과 장점을 학생들에게 잘 이해시키고, 나아가 학습시킬 수 있다고 생각합니다. 마지막으로, TOEFL이나 LSAT의 시험 역시 오랜 기간 준비하고 좋은 성적을 거둔 경험을 바탕으로 학생들의 점수 향상을 도울 자신이 있습니다. 마지막으로 받은 시험 점수를 공개하자면 각각 TOEFL은 120점 만점, LSAT은 180점 만점에 174점으로 응시자들 중 상위 0.8%에 해당하는 점수를 받은 경험이 있습니다. 모든 Standardized Test들은 초기에 공부 방향과 방법을 잘 잡는 것이 중요하기 때문에, 경력자로서 이 부분에서 학생들이 헤매지 않도록 잘 지도하겠습니다. TOEFL 같은 경우 Reading, Listening, Speaking, Writing 네 부분을 체계적으로 나누어 정복하고, LSAT 역시 LR, LG, LC 각 부분별로 알맞은 피드백을 제공하겠습니다. 다수의 학생들에게 Standardized Test를 가르쳐 본 노하우를 십분 활용하여 두 시험에서 목표 점수를 달성할 수 있도록 최선을 다하겠습니다. Hello, my name is Kyle Kim, a student at Harvard College majoring in Government. I graduated from Korean Minjok Leadership Academy in Korea, also known as Minsago, in 2013. At Gurume, I am currently helping students with preparing their college applications, learning English debate, and studying for standardized tests such as the LSAT or TOEFL. First, I’d like to give you a little background regarding my experience on writing college applications. While I was in high school, I went through preparing applications for over 12 different universities in the U.S. After writing, revising, and overhauling hundreds of essays and resumes, I came to truly understand what a “strong application” looks like. Although there are many aspects to strong applications, two commonalties most of them share are 1. That they naturally reveal the applicant’s true colors and 2. That they fit the type each respective school is looking for. My sessions are designed to ensure that a student’s application demonstrates such qualities. If you so choose to take sessions with me, I will do my best to achieve these goals, based on my years of experience of successfully consulting and editing applications. Next, I believe I boast a rather distinguished career in English Debate. After starting debate as a novice in high school, I relied only on my passion for debate to drive me to become national champions, best speakers, and finally the national representative of Korea for the 2013 World Schools Debate Championship. Furthermore, as captain of the Debate Team, I’ve trained many aspiring members to grow as excellent debaters, not to mention that I’ve personally tutored a number of students – many of which were complete strangers to debate. Thus, I can say that I’m not only just familiar with debate myself, but also experienced in effectively teaching it to others. The class will be mainly run in British Parliamentary format, in which students engage in a 3:3 debate. If we have enough people to engage in 3:3, great; if not, they can always directly debate against me, whether it be 1:1, 1:2, or 1:3. There are not many activities in which students can learn how to critically think, deliver logical arguments, raise criticisms, research on a variety of topics, and overall be confident all at the same time. In fact, I believe debate is the only activity that breeds such a cornucopia of skills. Still a current debater at Harvard Parliamentary Debate Society, I’m proud to say my love for debate is unparalleled, which in turn will help me demonstrate the lessons of debate to my students. Finally, I also have the experience of preparing for and acing many standardized tests, including the TOEFL and the LSAT. The last time I took the tests respectively, I came out with a full 120 score in TOEFL and 174/180 in the LSAT, which puts me at the 99.2 percentile. For every standardized test, it is crucial to start preparing with the right method and a right sense of direction. Having taught multiple students on different kinds of standardized tests, I can make sure the student doesn’t get lost from the beginning. For the TOEFL, we’ll divide and conquer each of the reading, listening, speaking, and writing sections; for the LSAT, I’ll provide catered feedback for each of the LR, LG, and CR section. I’ll utilize my expertise, know-hows, and everything else in my power to help students reach their target score.

총 2년 반에서 3년, 각종 학원에서 강사로 근무 및 개인/그룹 과외 지도